"När jag inte spelar crocket med en tjackhora gillar jag att olla sköldpaddor."

Vad som började med en invit till Smörgåsjesus för fotbollskväll tog en vändning och blommade ut i en charadafton. Den gamla "vuxenleken" är ju en klar varningsflagg på vänskapsbarometern att man inte har så mycket gemensamt längre. Om det är vad som krävs för att Johnny Banana ska krypa på golvet gestaltandes en pilsk labrador så sänker ändå jag min guard. Om jag ska klämma in lite sanning här i bloggen så var det faktiskt rätt skojigt.

 

Kvällens värd beslutade att stanna hemma och spela skinnbanjo med sig själv efter ett par dagars aggressivt spritdrickande. Tönt. Eftersom Blondie slutit upp söderifrån kunde vi ändå ställa upp med en fin femmanna line up. Vi lämnade Smörgåsjesus till sitt och styrde vidare mot Windy Citys "hippa" sportkrog. Blondie hade inget lämpligt ställe att ha sin krogkassa så jag ställde upp och förvarade hennes cash. Perfekt. Vi ska ha ett snack om den försvunna femhundringen senare idag. Fuck. Det var annars attans trevligt med mycket folk och Captain Morgan som temafigur för kvällen.

 

Krogen stänger klockan 02.00 i Windy City, "åt helvete" svor Laserormen och deklarerade att han för kvällen skulle öppna alternativ klubb i Casa del Lasersnake. Uppskattat initiativ givetvis och folk slöt upp med glada miner. Laserormen stod själv för underhållningen med sång och gitarr. Jag tyckte det lät riktigt bra även om artisten själv menade att han inte kunde göra sig själv rättvisa då han var "jävligt packad". Ett tack för en trevlig skiva i alla fall, cred även till dalkullan som ständigt förser oss med cigg och dryckjom. Jag tror fortfarande på en bra termin.

 

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0