Kadavret kravlar

Liket lever och vi möts igen käre läsare. En ny strategi är framtagen för att hålla latmasken i schack och skrivandet i ett härligt stånd. Samvetet och mina två påtvingade läsare säger, skriv oftare tjockis. Jag tar inte åt mig. Jag håller mitt fort i ett drygt halvår. Sådär som folk gör att för att markera hur jävla rätt de har. Tillslut kapitulerar jag. Jag skriver igen. Jag kompromissar, skriver kortare, tråkigare inlägg och behåller min stolthet. Jag vinner.  Varför skriver jag då? En plågande tristess över ett sommartrött Windy City är svaret.

 

De sägs att sommaren är här. I helvete den är. Vädergudarna pissar på Sveriges Chicago och folket flyr staden i panik. Några tappra Nakenchockprofiler och jag biter oss dock fast. Lasersnake, MB och Smörgåsjesus är kvar. Vi har även värvat nytt crewmaterial genom Fredag, vars bil är nyckeln till bad i den annalkande brittsommarn. Tanken är att vi ska jobba. Det gör vi. De andra knegar på flitigt på dagarna, gläds över Sverigematcher i fotboll och öl på kvällarna. Inte jag. Jag jobbar när de andra är lediga, ser på kittlande drabbningar mellan Polen - Österrike och firar ledighet på regniga tisdagar och onsdagar. Jag hatar mitt jobb. Min bespottade dator har blivit min vän igen. Jag har tagit Johnny Bananas lägenhet i besittning och gjort den till min högborg för framtida kåserier. Min högtravande tanke är att Nakenchock ska leva och frodas igen. Bröderna Schulman och andra blogghoror kan suga en hård, Nakenchock är tillbaka.

 

Mycket har hänt, vänts och bränts sedan Nakenchocks sista framträdande. Svikande minne och hårda påtryckningar från vänner att ge FA-AN i att hänga ut dem på internet gör att jag låter det vara en del av blåshålets historia.

 

Glada nyheter är att Nakenchock och syskonbloggen Min sambo Satan inte längre bekämpar bloggträsket ensamma. En systerblogg har fötts, läs den på http://jerrybjorn.blogg.se. Tillsammans är vi starka.

 

Kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0