Working class zeros

Tillbaka i Nakenchocks cockpit. Jag provar den här gången att skriva på distans från Windy city i hopp om sprudlande kreativitet. Jag känner inget. Väljer att fortsätta ändå. Sedan nakenchock blottade sitt bloggsköte senast har jag gett mig själv semester från vindarnas stad. De andra jobbar på som hundar.

MB uppvisar en arbetsglädje som kan ställas i paritet med kärleken till min egen arbetsplats. Tydligen finns det progressiva företag som vill återinföra 14 timmars arbetsdag i staden. Halleluja. Laserormen och Fredag arbetar i en avkrok i stan och Lysmasken kommer gissningsvis att efter sommaren besitta en cykelkropp vi andra vassbadare bara kan drömma vått om. Arbetsplikt, solidaritet och yrkesstolthet verkar dock vara bristvara även här. En skolkande och tillika överlycklig Lasersnake ertappades frånvarande efter två svettiga dagar i tjänst. Smörgåsjesus har de tveklöst mest diffusa arbetsuppgifterna och har inte synts på hemmaplan den senaste tiden. Rykten gör gällande att han bevistar festivaler runt om i den geografiska falukorv vi kallar Sverige. Han uppges vara nöjd med sin situation.

Jag tar sikte på Windy lagom till helgen. Laserormen berättade att det ska bli magiskt väder. Det berör mig inte. Sol och helg innebär, per nån helvetes automatik, att jag jobbar. Helt fantastiskt. Har jag nämnt att jag hatar mitt jobb? På återläsande.

Kärlek

Kommentarer
Postat av: Björn - Jörgen

Fan vad gött att liket lever igen.. Har tydligen mött min övermann vad beträffar bloggning. Bra vokabulär sa ja!

2008-07-04 @ 13:26:41
URL: http://jerrybjorn.blogg.se/
Postat av: J.

Ha en bra dag

2008-11-23 @ 09:30:12
URL: http://jantra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0